Våra foton är klickbara för större version. Fotona är skyddade enligt upphovslagen och får inte användas av utomstående.


söndag 21 augusti 2016

Utflykt till Värptjärn

5/11 2015, Vi gjorde en härlig utflykt till Värptjärn tillsammans med torsdagsgruppen. Efter en snabbkoll vid Gådeåodlingen stannade vi i lugnet vid Värptjärn och tog oss en promenad runt tjärnen. Vi tänkte plocka med oss skatter att använda till våra kransar som vi ska binda i slutet av månaden. Några katter fann vi, lite bark från en fallen och murken björk, lite kottar och så vidare.

Undertecknad gick vilse, med kameran med mig blev det många stopp för att fota allt vackert naturen ville visa, De andra gick på och plötsligt hittade jag inte riktigt stigen. Mitt ute på en myr, med vatten till anklarna stod jag och skrattade hysteriskt. Så olikt mig att gå vilse som gammal orienterare jag är! Jag hittade snart på stigen igen och klafsade mot mina vänner som väntade vid fikaplatsen.

Varm choklad och kaka var gott efter det äventyret.
Vi hade en toppenhärlig dag, tänk vad frisk luft och vacker natur gör med vårt sinne! Jag mådde gott hela kvällen efteråt och det är jag säker på att vi alla gjorde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar